Національно – патріотичне виховання учнів

Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього.Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани.”

М.Рильський

Національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова формування свідомої розвиненої особистості, яка здатна переосмислити уроки минулого, сприяти формуванню сучасного позитивного іміджу країни, знати та вивчати історію свого краю. Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.
Формування громадянина – патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм  у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене. Враховуючи особливості поточного навчального року, суспільно-політичні умови, в яких перебуває наша держава, виховання свідомих громадян своєї країни, формування у них почуття національної гідності та патріотизму, відповідальності за майбутнє України, ознайомлення з прикладами відданого служіння своєму народу набуває першочергового значення для кожного вчителя. Відповідно методичних рекомендацій з патріотичного виховання (Лист МОН України від 27.11.2014р.№ 1/9-61 та наказу  МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»), патріотичне виховання має наскрізно пронизувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне виховання, сприяти формування у дітей та їх батьків національних та загальнолюдських цінностей.

Питання патріотичного виховання  розглядалися  на  засіданні Ради школи, педагоги та батьки спільно планували ефективну співпрацю з виховання свідомого патріота України.

На виконання річного плану роботи школи, планів виховної роботи з учнями, які складають класні керівники, протягом навчального року було проведено цикл виховних заходів до Дня партизанської слави, до Дня українського козацтва, до річниці вшанування жертв голодомору та політичних репресій, річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників, до Дня вшанування Героїв Небесної Сотні та річниці Революції Гідності, до Дня Перемоги; дитячо-юнацька  військово-патріотична  гра «Сокіл» («Джура»).

Для учнів початкових класів вчителями обираються найбільш ефективні форми роботи з урахуванням віку дітей: конкурси малюнків, перегляд тематичних презентацій, ігри – подорожі «Символи України», екскурсії, спортивні змагання, а також години спілкування, ігри, уроки пам’яті та уроки мужності та ін. Для учнів 5-11 класів вчителями проводилися уроки мужності, тематичні години спілкування, усні журнали, бесіди, огляди художньої літератури, музейні уроки та ін.

Велику роботу проводить шкільний музей. Він є діючим центром національно-патріотичного виховання учнів. Тут зібрано багато матеріалів, які використовуються під час проведення виховних заходів у класах, відзначення знаменних і пам’ятних дат. У шкільному музеї оформлено тематичні експозиції та проведено екскурсії для учнів. Шкільний музей має експонати не тільки минулих років, а й із зони АТО  від наших випускників, які перебувають на Сході.

У березні в школі проходить Декада української  мови та літератури. Протягом Декади для учнів проводяться  конкурси читців поезії Т.Г.Шевченка та малюнків за творами Кобзаря, усні журнали та бібліотечні уроки, виставки літератури у шкільній бібліотеці. 4 березня було проведено виховний захід до 200-річчя від дня народження автора українського гімну, композитора М.Вербицького. Учні дізналися про історію створення гімну, про те, як багато років українські патріоти намагалися зберегти урочисту пісню для нащадків та співали його в найурочистіші періоди державотворення, переглянули матеріали відеохроніки, а в кінці учні і вчителі з особливим піднесенням і хвилюванням заспівали «Ще не вмерла Україна».

Протягом багатьох років педагогічний та учнівський колективи школи  співпрацюють з радою ветеранів. На фестивалі військово-патріотичної пісні присутні ветерани війни.

Як громадсько активна школа,  ми постійно співпрацюємо з волонтерами та громадськими організаціями. Учні школи взяли участь у кількох волонтерських акціях для українських військових «Допоможи армії»,  «Зігрій солдата в зоні АТО», «Допоможи вчителю фізкультури – солдату АТО», «Подаруй печиво солдату», зібравши для них продукти харчування, теплі речі, обереги, малюнки, листівки. Волонтерські акції проводилися при активному сприянні та допомозі батьків, вчителів та працівників школи. У 2014 -2015  навчальному  році СЗОШ №8 стала учасником спільного проекту Ради Європи, Міністерства освіти і науки України та Європейського Центру Вергеланда (Норвегія) за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії «Демократичне врядування в школі». Цей проект  має на меті сприяти  системним змінам в українській середній освіті через демократизацію шкільного врядування та активізацію участі молоді в житті школи й місцевої громади.  Взяли участь участь у Третій міжнародній науково-методичній конференції «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи» (Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України спільно з Академією української преси, Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України), м. Київ; у  міжнародному проекті з медіа освіти під патронажем міжнародного благодійного фонду Академії української преси,  Інституту інноваційних технологій і змісту освіти міністерства освіти і науки України, Інституту соціальної та політичної психології. Співпраця у межах учнівських міжнародних програм (Україна-Польща) зі львівськими школами та Центром інформаційних досліджень «Мерідіан»;співпраця з засновниками  Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини DocudaysUA, координатором у Херсонській області МО «Нова генерація»

У цьому навчальному році  запровадимо курс «Культура добросусідства» на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 16 червня 2015 року № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від  29 травня 2015 року №1/11-7576 «Про впровадження курсу «Культура добросусідства», з метою формування в  учнів загальноосвітніх навчальних закладів Херсонської області громадянської ідентичності, виховання соціально компетентних, критично мислячих і толерантних осіб, свідомих громадян і патріотів своєї батьківщини, оновлення виховних систем у навчальних закладах Херсонської області.

Значна увага під час проведення таких заходів приділяється формуванню в учнів почуття національної гідності, виховання поваги до національних символів та святинь Батьківщини, до людей, які відіграли важливу роль у формуванні української державності, до героїв свого народу.

Ефективне національно-патріотичне виховання школярів в школі, в родині – запорука формування в учнів усвідомлення власної причетності до майбутнього рідного краю, свого народу, своєї держави, розуміння необхідності дотримання конституційних і правових норм, набуття ними соціального досвіду, формування у молоді міцної громадянської позиції, прагнення до виявів відповідальної патріотичної поведінки, зміцнення світогляду справжнього патріота України. У цьому педагогічний колектив школи вбачає своє головне завдання.

Bookmark the permalink.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *